به گروه بازرگانی بین المللی پورش خوش آمدید.
ایران - تهران
ترکیه - استانبول

صنعت داروهای گیاهی و ارگانیک در ایران

 

درباره داروهای گیاهی و ارگانیک

 

طب سنتی و به کار بردن داروهای گیاهی و ارگانیک برای درمان انواع بیماری‌ها در کشور ما قدمت بالایی دارد و از ادوار گذشته تا کنون دانشمندان ایرانی بسیاری به کاربردهای مهم گیاهان دارویی اشاره کرده‌اند.

طبیبان و دانشمندان ایرانی مانند ابوعلی سینا، زکریای رازی، سید اسماعیل جرجانی و بسیاری از نوابغ ایرانی به طب سنتی و نحوه استفاده از گیاهان دارویی در کتب و آموزه‌های شفاهی خود پرداخته‌اند.

 آثار و مکتوبات بی‌نظیر این دانشمندان هنوز هم منبع مهمی برای درمان انواع بیماری‌های جسمی و روحی از طریق گیاهان دارویی است.

گیاهان دارویی معمولاً خواص خوراکی نیز دارند و از آن‌ها به عنوان چاشنی غذاهای مختلف ایرانی و خارجی استفاده می‌شود.

 گیاهانی مانند ریحان، رزماری، زنجبیل، سیر و ارگانو هم عطر و طعم خاصی به غذاهای می‌بخشند و هم اینکه برای تسکین درد، درمان سرماخوردگی و حفظ آرامش اعصاب کاربرد دارند.

 البته باید این نکته را هم متذکر شد که گیاهان دارویی را نباید به صورت خودسرانه مصرف کرد. برخی از مردم تصور می‌کنند مصرف گیاهان دارویی، به دلیل عاری بودن از مواد شیمیایی به هر شکل و در هر زمان مشکلی ایجاد نمی‌کند، در حالی که این گونه نیست.

 مصرف گیاهان دارویی نیز باید طبق اصول و دستورالعمل‌های خاصی انجام شود تا نتیجه معکوس نداشته باشد.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، در کشور ما فعالیت‌های فراوانی در زمینه صنعت گیاهان دارویی انجام شده و پیشرفت‌هایی که در این حوزه حاصل شده به شناخت بهتر طب سنتی ایرانی و استفاده از گیاهان دارویی برای درمان انواع بیماری‌ها کمک‌های شایانی کرده است.

 

گروه بازرگانی بین المللی پورش در این زمینه چه می‌کند؟

ایران به دلیل اقلیم ویژه و تنوع گونه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک پتانسیل بسیار بالایی برای بهره‌برداری از این محصولات طبیعی در صنعت داروهای گیاهی و ارگانیک دارد. 

بهره‌برداری از داروهای ارگانیک در کشور اگر در مسیر علمی و صنعتی صحیح قرار گیرد می‌تواند صنعتی پرسود و رو به پیشرفت باشد. 

در این سال‌ها صنایع بر اساس گیاهان دارویی رونق خوبی داشته‌اند. 

گروه پورش حامی تولیدکنندگان و صنعتگرانی است که در هر یک از بخش‌های این صنعت قصد تولید، بازرگانی و هر نوع اشتغالزایی و کمک به اقتصاد غیرنفتی کشور داشته باشد.  

گیاهان دارویی و ارگانیک
گیاهان دارویی و ارگانیک
داروهای گیاهی و ارگانیک