به گروه بازرگانی بین المللی پورش خوش آمدید.
ایران - تهران
ترکیه - استانبول

از صنعت پودر کاکائو و کره چه می دانید؟

پودر کاکائو و کره کاکائو فرآورده های کاکائویی هستند که در تهیه انواع کیک و شیرینی، بیسکویت، شکلات، نوشیدنی و دسر مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات پرطرفدار پس از طی مراحل مختلف تولید و برای فروش به مشتریان خاص خود عرضه می شوند. در کارخانه های شکلات سازی، برای تهیه پودر کاکائو از دانه های کاکائو، دانه های کاکائو را تفت داده و الک می کنند تا پوسته آن از دانه ها جدا شود

 

  سپس دانه ها را آسیاب کرده و با استفاده از دستگاه های مخصوص چربی آن را جدا می کنند. چربی حاصل از این فرآیند کره کاکائو نامیده می شود و ماده دیگری که همراه آن است کیک کاکائو نام دارد. در مرحله بعد برای تهیه پودر کاکائو، کیک ها را در آسیاب های مخصوص قرار می دهند

 

پودر کاکائو منبع بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها است. سطح بالایی از آنتی اکسیدان دارد و در کاهش فشار خون، جلوگیری از انسداد شریانی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. مصرف این ماده خوشمزه خطر سکته قلبی را در افراد مختلف کاهش می دهد.

کره کاکائو به عنوان یکی دیگر از محصولات دانه کاکائو فواید دارویی و سلامتی خاص خود را دارد. کره کاکائو اسیدهای چرب مفید زیادی دارد و برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود. در بین کشورهای مختلف جهان، ساحل عاج با تولید سالانه 1.5 میلیون تن کاکائو شامل پودر کاکائو و کره کاکائو در صدر فهرست تولیدکنندگان این صنعت قرار دارد. کشورهای دیگر از جمله غنا، اندونزی، نیجریه و کامرون در این راه پیشرو هستند. در کشور ما نیز توجه ویژه ای به صادرات و واردات این محصولات شده است. به عنوان مثال در سال 1396 حدود 27 تن پودر کاکائو به کشورهایی مانند افغانستان و عراق صادر شد که علاوه بر آن ماده اولیه بسیاری از صنایع غذایی و کیک و بیسکویت است. سرمایه گذاری در کشور هم برای صنایع داخلی و هم برای صنایع صادراتی سودآور خواهد بود.

گروه بازرگانی بین المللی پورش چگونه در این راه به شما کمک می کند؟

تیم پورش سرمایه گذار، مشاور و واردکننده مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات می تواند به شما در راه اندازی و راه اندازی کارخانه های تولید پودر کاکائو و کره کمک کند. تجربه ما ایجاد چندین واحد صنعتی در این زمینه است.

پودر کاکائو
کره و پودر کاکائو
کره کاکائو