به گروه بازرگانی بین المللی پورش خوش آمدید.
ایران - تهران
ترکیه - استانبول

بازاریابی STP چگونه کسب‌وکار ما را نجات می‌دهد؟

بازاریابی STP چگونه کسب‌وکار ما را نجات می‌دهد؟

«تمرکز، آفریده‌ی بازاریابی STP و قدرت، محصول تمرکز است.»

زمانی که هیچ حوصله‌ای برای پیشرفت در کسب و کار ندارید، مدلی جدید در بازاریابی با عنوان STP مطرح می‌شود!

STP یک مدل عالی بازاریابی برای بهبود وضعیت کسب و کار

به کمک این مدل بازاریابی می‌توانید، یک استراتژی عالی برای کسب و کار خود داشته باشید. یک استراتژی که رسیدن به بهترین نتایج را، با متمرکز کردن منابع سازمانی شما ممکن می‌کند.

STP، تحول کسب و کار شماست
مدل بازاریابی STP.1

 

  • بخش‌بندی بازار (Segmentation)

«بخش‌بندی بازار» به زبان ساده یعنی چه؟ مشتری‌ها را بر اساس ویژگی‌های آنها گروه‌بندی کنیم. با بخش‌بندی درست می‌توانیم یک دید خوب نسبت به بازار خودمان پیدا کنیم و فرصت‌های آن را شناسایی کنیم.

 

  • هدف گیری (Targeting)

حالا که بازار خود را تحلیل و بخش‌بندی کردید، بایدمشخص کنید که می‌خواهید کدام بخش از بازار خود را هدف بگیرید. مراقب باشید که تیرتان به خطا نرود!

  • جایگاه یابی (Positioning)

حالا دیگر هدف شما مشخص شده است و دیدی متمرکز دارید. اکنون وقت آن رسیده که به سراغ جایگاه‌یابی بروید، یعنی مهمترین مبحثی که در بازاریابی وجود دارد. در صدر جدول بنشینید!

 

  • پیشنهاد منحصربفرد فروش (Unique Selling Proposition)

پیشنهاد منحصربفرد فروش، به معنی مهمترین مزیتی است که محصول و خدمات شما دارند. آن چیزی که در تمام بیلبوردهای تبلیغاتی خود، با افتخار اعلام می‌کنید و مطمئن هستید که ذهن مشتری را قلقلک می‌دهد. این پیشنهاد می‌تواند، همچون یک چراغ عمل کند که مسیر شما به سمت ذهن مشتری را روشن می‌کند.

یادتون باشه که

«نقطه ضعف شما می‌تونه نقطۀ قوت شما باشه!»

مدل بازاریابی STP.2
مدل بازاریابی STP.2

درنهایت، تمام روش‌هایی که برای جایگاه‌یابی مطرح کردیم، از نمودار گرفته تا همین USP، همگی یک هدف دارند و آن پیدا کردن جایگاهی در ذهن مشتریان است. پس عصارۀ تمام این بحث‌ها را در یک خط خلاصه می‌کنم: باید کاری کنیم تا با یک جمله یا در بهترین حالت با یک کلمه، در ذهن مشتری‌ها، جایگاهی برای خود بسازیم!